Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


Το forum της εσωτερικής αναζήτησης και αφύπνισης
 
ΦόρουμΦόρουμ  ΠόρταλΠόρταλ  Latest imagesLatest images  ΑναζήτησηΑναζήτηση  ΕγγραφήΕγγραφή  Σύνδεση  
Η ώρα...είναι
ο χώρος μας στο facebook

Πρόσφατα Θέματα
» ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ. Το μεγάλο "ταμπού" της μεταπολεμικής μας ιστορίας
Το Aττικό ημερολόγιο EmptyΚυρ Νοε 04, 2012 1:41 pm από dimig

» Κίνημα για την πραγματική δημοκρατία
Το Aττικό ημερολόγιο EmptyΠαρ Ιουλ 27, 2012 10:33 am από dimig

» Η Ελλάδα ανάμεσα στις "μάγισσες του Σάλεμ"
Το Aττικό ημερολόγιο EmptyΠαρ Μάης 18, 2012 12:23 pm από dimig

» Ποιος "έριξε" πραγματικά την Μεταπολίτευση;
Το Aττικό ημερολόγιο EmptyΚυρ Μάης 13, 2012 8:54 am από dimig

» ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ
Το Aττικό ημερολόγιο EmptyΠαρ Μάης 04, 2012 8:29 am από dimig

» Εκλογές δημοψήφισμα
Το Aττικό ημερολόγιο EmptyΣαβ Μαρ 24, 2012 6:34 pm από dimig

» Σαμαράς ...ο εκλεκτός των εκλεκτών του Μητσοτάκη
Το Aττικό ημερολόγιο EmptyΤρι Δεκ 20, 2011 8:16 am από dimig

» Πού μας οδηγεί η Χούντα Παπαδήμου;
Το Aττικό ημερολόγιο EmptyΣαβ Δεκ 03, 2011 4:15 pm από dimig

» Η συνωμοσία του Κολεγίου Αθηνών
Το Aττικό ημερολόγιο EmptyΔευ Νοε 21, 2011 12:16 am από dimig

Πλοήγηση
 Πόρταλ
 Ευρετήριο
 Κατάλογος Μελών
 Προφίλ
 Συχνές Ερωτήσεις
 Αναζήτηση
Κορυφαίοι συγγραφείς
Ο λ ύ μ π ι ο ς (442)
Το Aττικό ημερολόγιο Vote_lcapΤο Aττικό ημερολόγιο Voting_barΤο Aττικό ημερολόγιο Vote_rcap 
ΑΡΤΕΜΙΣ (223)
Το Aττικό ημερολόγιο Vote_lcapΤο Aττικό ημερολόγιο Voting_barΤο Aττικό ημερολόγιο Vote_rcap 
ecyse (92)
Το Aττικό ημερολόγιο Vote_lcapΤο Aττικό ημερολόγιο Voting_barΤο Aττικό ημερολόγιο Vote_rcap 
EKATH (78)
Το Aττικό ημερολόγιο Vote_lcapΤο Aττικό ημερολόγιο Voting_barΤο Aττικό ημερολόγιο Vote_rcap 
dimig (73)
Το Aττικό ημερολόγιο Vote_lcapΤο Aττικό ημερολόγιο Voting_barΤο Aττικό ημερολόγιο Vote_rcap 
Ιππολύτη Αμαζών (59)
Το Aττικό ημερολόγιο Vote_lcapΤο Aττικό ημερολόγιο Voting_barΤο Aττικό ημερολόγιο Vote_rcap 
Δάφνη (22)
Το Aττικό ημερολόγιο Vote_lcapΤο Aττικό ημερολόγιο Voting_barΤο Aττικό ημερολόγιο Vote_rcap 
ΟΡΦΕΑΣ (19)
Το Aττικό ημερολόγιο Vote_lcapΤο Aττικό ημερολόγιο Voting_barΤο Aττικό ημερολόγιο Vote_rcap 
'Ατροπος (15)
Το Aττικό ημερολόγιο Vote_lcapΤο Aττικό ημερολόγιο Voting_barΤο Aττικό ημερολόγιο Vote_rcap 
astro (14)
Το Aττικό ημερολόγιο Vote_lcapΤο Aττικό ημερολόγιο Voting_barΤο Aττικό ημερολόγιο Vote_rcap 
Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 141
Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η ΖΗΝΑ

Τα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 1149 θέματα σε 453 θέματα
οι επισκέπτες μας
Counters
Free Counter

 

 Το Aττικό ημερολόγιο

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
EKATH
Συντονιστής
Συντονιστής
EKATH



Το Aττικό ημερολόγιο Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Το Aττικό ημερολόγιο   Το Aττικό ημερολόγιο EmptyΠεμ Απρ 23, 2009 10:10 am

Στην αρχαία Ελλάδα δεν υπήρχε ή δεν έχει βρεθεί κάποιο επίσημο θρησκευτικό ημερολόγιο που να προσδιορίζει τις ημέρες των εορτών του έτους. Μόνο στα τέλη του 5ου αι. π.Χ. ο Αθηναίος Νικόμαχος συνέταξε έναν κώδικα θρησκείας για την πόλη των Αθηνών. Τον κώδικα τον έγραψε βουστροφηδόν επάνω σε τοίχους που είχαν στηθεί γι' αυτό το σκοπό. Το ημερολόγιό του κατέγραφε τις ετήσιες θυσίες, τις θυσίες που γίνονταν κάθε δυο χρόνια κτλ.
Από τον κώδικα έχουν σωθεί μόνο μερικά αποσπάσματα κι από τις μοναδικές πληροφορίες που παίρνουμε απο αυτόν γίνεται φανερό το πλήθος των δεδομένων που μας λείπουν προκειμένου να έχουμε πλήρη εικόνα για τις λατρευτικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων.

Οι Αθηναίοι κάθε χρόνο όριζαν ως ένα από τα ανώτερα κρατικά αξιώματα το βασιλέα, με ρόλο να επιστατεί σε θέματα θρησκείας. Σαν δικαστής ήταν πρόεδρος του δικαστηρίου που ήταν αρμόδιο να δικάζει υποθέσεις ασέβειας. Το ιερατικό του καθήκον ήταν ο προσδιοριμός των ημερομηνιών που γίνονταν οι γιορτές.

Ο πρώτος αττικός μήνας άρχιζε με την εμφάνιση της νέας σελήνης (νουμηνία) μετά τη θερινή ισημερία, δηλαδή γύρω στις 15 Ιουλίου. Ο πρώτος μήνας (μέσα Ιουλίου - μέσα Αυγούστου) του αττικού ημερολογίου ήταν ο Εκατομβαιών που είχε πάρει το όνομά του από τα Εκατόμβαια, μία γιορτή που γινόταν προς τιμή του Απόλλωνα. Κατά τη διάρκεια του μήνα γιορτάζονταν στην Αθήνα εκτός από τα Εκατόμβαια, τα Κρόνια, τα Συνοίκια και τα Παναθήναια (με κορυφαία τη μέρα των γενεθλιών της Θεάς Αθηνάς, στις 28 του μήνα).

Ο δεύτερος μήνας (μέσα Αυγούστου - μέσα Σεπτεμβρίου) ονομαζόταν Μεταγειτνιών και είχε πάρει το όνομά του από τη γιορτή Μεταγείτνια προς τιμή του Απόλλωνα, του θεού που παράστεκε στην αλλαγή γειτόνων. Το μήνα αυτό γίνονταν και τα Ηράκλεια στο Κυνόσαργες.

Ο τρίτος μήνας του έτους (μέσα Σεπτεμβρίου - μέσα Οκτωβρίου) ονομαζόταν Βοηδρομιών κι είχε πάρει το όνομά του από τη γιορτή Βοηδρόμια που γινόταν κι αυτός προς τιμή του Απόλλωνα. Άλλες γιορτές του μήνα ήταν τα Γενέσια, μια γιορτή της Αρτέμιδος Αγροτέρας, και τα Μυστήρια που είχαν διάρκεια πολλών ημερών

Ο τέταρτος μήνας (μέσα Οκτωβρίου - μέσα Νοεμβρίου) ονομαζόταν Πυανεψιών, από τη γιορτή Πυανέψια που γινόταν και πάλι προς τιμή του Απόλλωνα. Το μήνα αυτό γιορτάζονταν πολλές γιορτές όπως τα Προηρόσια, τα Οσχοφόρια, τα Θήσεια, τα Στήνια, τα Θεσμοφόρια, τα Χαλκεία και τα Απατούρια

Ο πέμπτος μήνας (μέσα Νοεμβρίου - μέσα Δεκεμβρίου) ονομαζόταν Μαιμακτηριών, από τη γιορτή Μαιμακτήρια που γινόταν προς τιμή του Δία, επειδή τον θεωρούσαν θεό των θυελλών (μαίμαξ = θυελλώδης). Το μήνα αυτό γίνονταν στην Αθήνα και τα Πομπαία.

Ο έκτος μήνας (μέσα Δεκεμβρίου - μέσα Ιανουαρίου), είχε το όνομα Ποσειδεών, από τα Ποσείδεα μια γιορτή προς τιμή του Ποσειδώνα. Το μήνα αυτό γίνονταν ακόμη τα Αλώα και τα Κατ' αγρούς Διονύσια.

Ο έβδομος μήνας (μέσα Ιανουαρίου - μέσα Φεβρουαρίου) ονομαζόταν Γαμηλιών, από τη γιορτή Γαμήλια, τον "ιερό γάμο" του Δία με την Ήρα. Άλλη γιορτή του μήνα ήταν τα Λήναια.

Ο όγδοος μήνας ήταν ο Ανθεστηριών (μέσα Φεβρουαρίου - μέσα Μαρτίου). Ο μήνας είχε πάρει το όνομά του από τα Ανθεστήρια που γίνονταν προς τιμή του Διονύσου. Άλλη γιορτή του μήνα ήταν τα Διάσια.

Ο ένατος μήνας (μέσα Μαρτίου - μέσα Απριλίου) ονομαζόταν Ελαφηβολιών, από τη γιορτή Ελαφηβόλια, προς τιμή της Άρτεμης. Επίσης γιορτάζονταν Ασκληπίεια, τα εν άστει Διονύσια και τα Πάνδια.

Ο δέκατος μήνας (μέσα Απριλίου - μέσα Μαΐου) ονομαζόταν Μουνιχιών από τη γιορτή Μουνίχια προς τιμή της Άρτεμης. Ο μήνας είχε ακόμη την Εορτή του Έρωτα (στις 4 του μήνα), την Πομπή προς το Δελφίνιον και τα Ολυμπιεία.

Ο ενδέκατος μήνας (μέσα Μαΐου - μέσα Ιουνίου) ονομαζόταν Θαργηλιών από τη γιορτή Θαργήλια, προς τιμή της Άρτεμης και του Απόλλωνα. Άλλες γιορτές ήταν τα Βενδίδια, τα Πλυντήρια και τα Καλλυντήρια.

Και ο δωδέκατος μήνας ονομαζόταν Σκιροφοριών από τη γιορτή Σκιροφόρια προς τιμή του Ποσειδώνα. Τον ίδιο μήνα γιορτάζονταν τα Διιπόλιεια και τα Διισωτήρια.

Το αξιοπερίεργο
Στο αττικό ημερολόγιο κανένας μήνας δεν έχει πάρει το όνομά του από κάποια γιορτή της Αθηνάς μολονότι η Αθηνά ήταν η θεά της πόλης. Τα ονόματα έχουν την τάση να ευνοούν γιορτές του Απόλλωνα και της Άρτεμης.
Επίσης όλα τα ονόματα των εορτών είναι στον πληθυντικό αριθμό
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Το Aττικό ημερολόγιο
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ;

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: ΕΛΛΑΔΑ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ :: ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ-
Μετάβαση σε: