Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


Το forum της εσωτερικής αναζήτησης και αφύπνισης
 
ΦόρουμΦόρουμ  ΠόρταλΠόρταλ  Latest imagesLatest images  ΑναζήτησηΑναζήτηση  ΕγγραφήΕγγραφή  Σύνδεση  
Η ώρα...είναι
ο χώρος μας στο facebook

Πρόσφατα Θέματα
» ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ. Το μεγάλο "ταμπού" της μεταπολεμικής μας ιστορίας
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα EmptyΚυρ Νοε 04, 2012 1:41 pm από dimig

» Κίνημα για την πραγματική δημοκρατία
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα EmptyΠαρ Ιουλ 27, 2012 10:33 am από dimig

» Η Ελλάδα ανάμεσα στις "μάγισσες του Σάλεμ"
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα EmptyΠαρ Μάης 18, 2012 12:23 pm από dimig

» Ποιος "έριξε" πραγματικά την Μεταπολίτευση;
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα EmptyΚυρ Μάης 13, 2012 8:54 am από dimig

» ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα EmptyΠαρ Μάης 04, 2012 8:29 am από dimig

» Εκλογές δημοψήφισμα
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα EmptyΣαβ Μαρ 24, 2012 6:34 pm από dimig

» Σαμαράς ...ο εκλεκτός των εκλεκτών του Μητσοτάκη
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα EmptyΤρι Δεκ 20, 2011 8:16 am από dimig

» Πού μας οδηγεί η Χούντα Παπαδήμου;
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα EmptyΣαβ Δεκ 03, 2011 4:15 pm από dimig

» Η συνωμοσία του Κολεγίου Αθηνών
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα EmptyΔευ Νοε 21, 2011 12:16 am από dimig

Πλοήγηση
 Πόρταλ
 Ευρετήριο
 Κατάλογος Μελών
 Προφίλ
 Συχνές Ερωτήσεις
 Αναζήτηση
Κορυφαίοι συγγραφείς
Ο λ ύ μ π ι ο ς (442)
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_lcapΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Voting_barΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_rcap 
ΑΡΤΕΜΙΣ (223)
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_lcapΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Voting_barΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_rcap 
ecyse (92)
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_lcapΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Voting_barΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_rcap 
EKATH (78)
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_lcapΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Voting_barΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_rcap 
dimig (73)
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_lcapΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Voting_barΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_rcap 
Ιππολύτη Αμαζών (59)
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_lcapΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Voting_barΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_rcap 
Δάφνη (22)
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_lcapΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Voting_barΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_rcap 
ΟΡΦΕΑΣ (19)
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_lcapΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Voting_barΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_rcap 
'Ατροπος (15)
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_lcapΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Voting_barΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_rcap 
astro (14)
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_lcapΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Voting_barΗ μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Vote_rcap 
Στατιστικά
Τα μέλη μας είναι συνολικά 141
Το νέο μέλος στις συζητήσεις μας είναι ο/η ΖΗΝΑ

Τα μέλη μας έχουν δημοσιεύσει συνολικά 1149 θέματα σε 453 θέματα
οι επισκέπτες μας
Counters
Free Counter

 

 Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
EKATH
Συντονιστής
Συντονιστής
EKATH



Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα   Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα EmptyΔευ Μαρ 16, 2009 3:49 pm

Η μουσική στους αρχαίους πολιτισμούς ήταν κάτι παραπάνω από ευχαρίστηση για το αυτί. Ήταν η άλγεβρα των μεταφυσικών θεωριών, η γνώση της οποίας δινόταν μόνο σε μυημένους, αλλά οι αρχές της μέσω του συλλογικού υποσυνείδητου έτρεφαν, επηρέαζαν και εκπαίδευαν τις πλατιές μάζες. Αυτό την έκανε ένα πανίσχυρο όργανο ηθικής διαπαιδαγώγησης, όπως είπε ο Κομφούκιος.


Η μουσική συνδέεται στην αρχαία Ελλάδα άμεσα με την ενέργεια και ως εκ τούτου με δυνάμεις που χαρακτηρίζονται ως «υπερφυσικές». Για παράδειγμα, ο Αμφίων, ο εφευρέτης της κιθαρωδίας, δηλαδή τραγουδιού με συνοδεία κιθάρας, ήταν και ο πρώτος θνητός που έπαιξε λύρα , την οποία διδάχτηκε από τον Ερμή ή από τον πατέρα του τον Δία. Κατά την παράδοση, με τη λύρα και το τραγούδι του μάγευε τις πέτρες, έτσι ώστε από μόνες τους τοποθετούνταν και στερεώνονταν, χτίζοντας τα τείχη της Θήβας με τις επτά πύλες (μία για κάθε χορδή της λύρας του).

Οπωσδήποτε όμως, η ενέργεια της μουσικής μεταστοιχειώνει και τον ίδιο τον άνθρωπο, όπως αναφέρεται στα Πολιτικά (Η΄, 1339Α-1342Β, V, 3-VII, 11) του Αριστοτέλη, κατά τον οποίο η αποστολή της μουσικής είναι τριπλή:

1. «παιδιάς ένεκα και αναπαύσεως» - για ψυχαγωγία και ανάπαυση 2. «προς αρετήν τι τείνειν την μουσικήν… και το ήθος ποιόν τι ποιείν» - γιατί μπορεί να ασκήσει ευεργετική επίδραση στη διαμόρφωση του χαρακτήρα 3. «προς διαγωγήν… και προς φρόνησιν» - μπορεί να συμβάλει στη διανοητική και αισθητική απόλαυση και καλλιέργεια.

Οι μελετητές κατανοούν σήμερα τη μαθηματική βάση της μουσικής, αλλά ελάχιστοι συνειδητοποιούν πως η Πυθαγόρεια μουσική θεωρία ήταν μόνο μία εφαρμογή των αρχών μίας ολιστικής φιλοσοφίας, η οποία δεν ήταν μόνο τρόπος ζωής, αλλά και σύστημα προσέγγισης της απανταχού παρουσίας του Θεού στη φύση, μέσω της μελέτης των αριθμών.

Δε συνηθίζεται να σκεφτόμαστε μαθηματικά όταν ακούμε μουσική, όπως επίσης να φανταζόμαστε μουσική όταν επιλύουμε ένα αλγεβρικό πρόβλημα. Εντούτοις, ο Πυθαγόρας ενοποίησε τη μουσική με τα μαθηματικά, και από τότε αυτές οι δύο ατραποί του πνεύματος δεν χώρισαν ποτέ. Κοινός στόχος και των δύο είναι – μέσω της μελέτης των αναλογιών – η ανακάλυψη της χρυσής τομής, που θα οδηγήσει με τη σειρά της στον αρμονικό συνδυασμό των ήχων των χορδών, στην αρμονική φωτοσκίαση των κιόνων του Παρθενώνα και εν τέλει στην ένωση σώματος και ψυχής.

Ο Πυθαγόρας και οι μαθητές του ανέπτυξαν την τετρακτύ, δηλαδή τον τετραδικό τριγωνικό αριθμό της τελείωσης ΔΕΚΑ, συνδυασμό της ενότητας = ΕΝΑ, του ζεύγους των αντίθετων πόλων = ΔΥΟ, της τριαδικής φύσης της θεότητας = ΤΡΙΑ και της εκδήλωσης στον υλικό κόσμο = ΤΕΣΣΕΡΑ. Η πραγματικότητα της ύπαρξης μίας τέτοιας αναλογίας – ανεξάρτητα από την ερμηνεία – φαίνεται γεωμετρικά και αποδεικνύεται αλγεβρικά, όπως δείχνουν το σχήμα και η ισότητα, αντίστοιχα:

Η ερμηνεία των αρχαίων πάνω στο σύμβολο ήταν τα τέσσερα στοιχεία (ΦΩΤΙΑ – ΝΕΡΟ – ΑΕΡΑΣ – ΓΗ ) και σε αυτό έδιναν τους όρκους τους οι Πυθαγόρειοι. Πάνω στην τετρακτύ βρίσκονται οι βασικές αναλογίες του μήκους μιας χορδής, που αφορούν τα τελείως σύμφωνα μουσικά διαστήματα: 2/1 = οκτάβα, 3/2 = πέμπτη, 4/3 = τέταρτη. Οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν πως η τετρακτύς αποτελεί το περίγραμμα της ολικής ουσίας του σύμπαντος. Ο όρκος τους ήταν : «ορκίζομαι σε αυτόν που παρέδωσε την τετρακτύ στις επόμενες γενεές, πηγή της αιώνιας φύσης μέσα στις ψυχές μας».

Ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος της φιλοσοφίας τους, εκφράζοντας την ολότητα που ενυπάρχει μέσα στη δεκαπλή φύση της θεϊκής ενότητας τεσσάρων επιπέδων, που αντιπροσωπεύονται από τις τέσσερις σειρές της τετρακτύος , των οποίων τα στοιχεία, δηλ. οι αριθμοί έχουν άθροισμα 10. Αυτή η αδιαίρετη Μονάδα, το 1, είναι η πηγή όλων των αριθμών και φυσικά και των πραγμάτων. Στην τετρακτύ όμως, κατορθώνει και δημιουργεί τα δέκα (ή τα 10000 πράγματα των Ανατολικών), δηλαδή την πολυπλοκότητα της εξελιγμένης μορφής , χωρίς να χάνει τη μοναδικότητά της. Αυτό βεβαίως είναι ένα μυστήριο, που μπορεί να προσεγγιστεί μόνο μέσω του αφηρημένου νου, ο οποίος συνδέει τον κόσμο των Ιδεών με τις εικόνες τους, δηλαδή τις Μορφές.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα
» Η ΑΘΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
» Ο ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
» Αυτοματισμοί στην αρχαία Ελλάδα
» Ο Μονοθεισμός στην Αρχαία Ελλάδα

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: ΕΛΛΑΔΑ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ :: ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ-
Μετάβαση σε: