Ο ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο Υπατος θεος των Ελληνων Ζευς , γεννησε τον Απολλωνα και τον Διο-νυσο.
Ταυτοχρονα ομως πετυχε τη ζευξη (Ζευς) των δυο τεκνων του, δηλ του Α π ο λ λ ω ν ε ι ο υ και του Δ υ ο ν ι σ ι α κ ο υ , πνευματος.
Η ζευξη αυτη διαφαινεται στον Ορφισμο .
Ο Ορφεας με τη λυρα του , εκφραζει το < Απολλωνειο Πνευμα > , κατεβαινει στον Αδη για να αναζητησει την Ευρυδικη , το ετερον τμημα του εαυτου του,
το < Διονυσιακο Πνευμα > , την ψυχη , ωστε να ολοκληρωθη ως προσωπικοτητα.
Ο Ορφεας λοιπον , συμβολιζει τον αιωνιο εραστη που καταβαλλει καθε προσπαθεια , ωστε να συναντησει τον ερωτα της ζωης του, αφου δεν μπορει να αποχωριστει απο αυτον .
Συμβολιζει δε και την ισορροπια αναμεσα στο Διονυσιακο και το Απολλωνειο πνευμα.
Η ισορροπια αυτη υπηρξε σημαντικοτατη για τον ανθρωπινο πολιτισμο αφου γεννησε το Λογο , τον Ελληνικο Λογο.
Κι αυτο υπηρξε επιτευγμα μονο του Ελληνικου Πολιτισμου.
Ενα επιτευγμα που ελευθερωσε τον ανθρωπο , στελνοντας τον στουν ουρανο , στον αιθερα.
Ο Ερωτας , η χαρα , το γελιο , η διασκεδαση , το τραγουδι, το θεατρο, κλπ. εκδηλωσεις καθαρα < Διονυσιακες > ηταν καταστασεις που βιωναν καθημερινα οι αρχαιοι Ελληνες.
Ετσι δικαιολογειται και το γεγονος οτι ο Ερωτας , εμφανιζεται στα κοσμογονικα συστηματα των αρχαιων Ελληνων ως η πρωταρχικη δυναμι του συμπαντος.
Ο Ορφεας συνεθεσε υμνο προς τον Ερωτα:
Επικαλουμαι το μεγαλο , αγνο, ποθητο, και γλυκο Ερωτα , τον τοξοτη, πτερωτο,
πυροκροτητη, καλοταχυδρομο, τον συμπαιζοντα με τους Θεους και τους Ανθρωπους ,
τον εφευρετη , τον διφυη, τον εχοντα τα κλειδια ολων των πραγματων , του ουρανιου
αιθερα , της θαλασσας, της ξηρας και οσους στα θνητα πνευματα η γεννητρα των παντων
Θεα Φυση καρπους διατηρει και οσα εχει ο ευρυς ο Ταρταρος και ο γδουπος της θαλασσας.
Γιατι μονος σου το πηδαλιο ολων τουτων κρατας.
Ο Ορφικοι εψελναν προς τιμην της Αφροδιτης τον υμνον:
Ολα προερχονται απο σενα, υπεταξες ολοκληρο το συμπαν κατω απο το ζυγο σου.
Εισαι αφεντρα στους τρεις χωρους του κοσμου και χαρη σε σενα γεννιουνται ολα τα
τα πλασματα , αυτα που κατοικουν στον ουρανο κι αυτα που φωλιαζουν στη Γη,
με τις πλουσιες σοδειες και αυτα που συχναζουν στα βαθη της θαλασσας.
Η Δραση του Ερωτα οσο και της Αφροδιτης ξεκινα απο τον ουρανο , για να φτασει στον Ανθρωπο.
Κατα συνεπεια ο Ερωτας ειναι διαχυτος παντου, Δρα σε υπερκοσμιο οσο και σε γηινο επιπεδο.
Στο γηινο επιπεδο , δρα ο μικρος φτερωτος Ερωτας , το γνωστο σε ολους μας αγορι με το χαρμοσυνο προσωπο και τα ερωτικα βελη , που αν σου καρφωσουν την καρδια , διακατεχεσαι απο σφοδρη ερωτικη επιθυμια , γινεσαι αλλος ανθρωπος , η ψυχη σου φτανει στα ουρανια.
Οχι, δεν προκειται για τον Ορφικο συμπαντικο Ερωτα , αλλα για μερος αυτου , γιαυτο και οι Αρχαιοι Ελληνες δημιουργησαν εναν <ξεχωριστο > Θεο.
Αυτος ο ερωτας οδηγει σε συνευρεση τους ανθρωπους , και συμβαλλει στη τεκνοποιια, κατι που ηταν < ιερο >,
Αυτον τον Ερωτα εξυμνησαν οι τραγικοι μας . Εναι γνωστο σε ολους το <Ερως , ανικατε μαχαν .....> η ο στιχος της Σαπφους για τον Ερωτα που τον χαρακτηριζει ως <θεο που παραλυει τα μελη μας>.
Πρωτοι οι Ορφικοι ειχαν πει : < καντε ερωτα και οχι πολεμο>.
Η Ελληνικη μυθολογια βαζει βαζει την Αφροδιτη να κανει ερωτα με τον Αρη τον <βιαιο> Θεο του πολεμου, ο οποιος με την ερωτικη δυναμι της Θεας του Ερωτα ημερευει . Απ' την ερωτικη αυτη συνευρεση γενναται η Αρμονια.
Αυτη ομως η μεταφορα κρυβει μια μεγαλη Σοφια, : μονο ο Ερωτας (αγαπη) μπορει να νικησει τη Δυναμι και να επιβαλει Αρμονια , την οποια ο Εμπεδοκλης οριζει ;ως <Ε ν α λ α σ σ ο μ ε ν η δ ρ α σ η Ερωτα και Φιλονικιας>
Πρωτοι οι Αρχαιοι Ελληνες επειδη δεν ειχαν ταμπου , απεικονιζαν μεσα απο την ανεπαναληπτη τεχνη τους το γυμνο και τον ερωτικο βιο.
Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΕΡΩΤΑΣ
Σε αντιθεση με την Ελληνικη μυθολογια , που ξεκινα απο τον ουρανο , για να φτασει στον ανθρωπο , ο Πλατωνας, ξεκινα απο τον ανθρωπο για φτασει στον ουρανο.
Παιρνοντας το εναυσμα ο ανθρωπος απο τον υλικο κοσμο , οδηγειται στον πνευματικο.
Ο Ερωτας κατα τον Πλατωνα ειναι η πορεια του πνευματος προς τα πανω.
Στοχος λοιπον του Ερωτα ειναι η αποκαλυψη του πνευματικου καλλους.
Γιαυτο ο Πλατων διακρινει την Αφροδιτη σε Πανδημο και Ουρανια.
Η Πανδημος Αφροδιτη συμβολιζει τον σαρκικο Ερωτα , ενω η Ουρανια Αφροδιτη τον πνευματικο Ερωτα.
Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
Μ ε την πτωση του Αρχαιου Ελληνισμου επικρατησαν οι σκοτεινοι αιωνες του Μεσαιωνα , και ο πουριτανισμος αντικατεστησε τις ελευθερες περι ερωτα αποψεις των αρχαιων Ελληνων.
Οι φανατικοι του Βυζαντιου στρεφονται κατα του ερωτα και της ομορφιας .
Ο Κλημης ο Αλεξανδρευς καταδικαζει τα εργα τεχνης και αγαλματα και κατακρινει την τεχνη που απεικονιζει τον ερωτικο βιο ..
Το γυμνο θεωρειται αμαρτια , γιαυτο και επι Βυζαντιου καταργειται η τεχνη της γλυπτικης και η αγαλματοποιια.
Δυστυχως εκτοτε οι ανθρωποι δεν καταφεραν να πλησιασουν στο ερωτισμο ,τους αρχαιους Ελληνες .
Ο συχγρονος ορθολογιστικος κοσμος εχει απωλεσει τον ερωτισμο του.
Εναι ενα μηχανικο ρομποτ με κυριο ποθο την αποκτηση και συγκεντρωση πλουτου.
Ολες οι νεωτερες κοσμοθεωρειες ειχαν οικονομικο αποκλειστικα περιεχομενο και ολα τα ολοκληρωτικα καθεστωτα του τελευταιου αιωνα , που προσπαθησαν να εξουσιασουν την ανθρωποτητα , ηταν αντιερωτικα και κυνηγησαν τον ερωτα.
Βλεπετε, ο πιο δοκιμασμενος τροπος επηρεασμου του Ανθρωπου ειναι η Αλωση της Ψυχης του.
Ο Συγχρονος ανθρωπος συγκρινομενος με τον Αρχαιο Ελληνα, ειναι βαθυτατα Ανεραστος.
Ο Γλυκυτατος Ορφεας που ψαχνει να βρει την αγαπημενη του Ευριδικη στον Αδη --τι αυτοθυσια--, πρεπει να αποτελεσει προτυπο ερωτισμου σε ολη την ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ.